Hem och tillbaka igen


"Så hur är det i Indien?", var den vanligaste frågan. Efter den kom "Hur varmt är det?"
Efter ett tag blir man lite trött på att svara på samma frågor, men när man får chansen att berätta lite mer, att förklara hur det är är det alltid jättekul. Jag hade ett underbart jullov, med massa godis, familjemys, snö, hundgos, julmat, Liza, filmkväll (nästan varje kväll) och tv-spel. Och en massa annat såklart.
Aldirg har jag haft en sån vacker vinter med frost på alla träd, glänsande is, gnistrande snö, iskristaller och istappar! Jag slapp kalla mörka november och hoppade rakt in i ett snöparadis och sedan tillbaka till värmen... och solen...
När jag kom tillbaka hade jag fruktansvärd hemlängtan första dagarna och var också nära att bli fast på flygplatsen utan mobil och pengar. Men jag klarade det.
Mycket arbete är det redan tredje dagen. Svårt att säga allt, för det skulle ta tid att förklara avd allt innebär, tro mig bara när jag säger MYCKET.
Ikväll var jag på teater, en danstrupp som gör kathakali kom besök och gjorde Cesar. Det var otroligt imponerande, men de sa inte ett ord, utan representerade hela historien genom att dra i olika snören och röra händerna på olika sätt, genom att dra varandra, vifta på ögonbrynen och utstöta små rop. Jag stod ut i ungeför tjugo minuter, men sedan blev det ganska meningslöst eftersom jag inte kunde följa berättelsen. De håller på i fem timmar med sminkning, har bevis här med bilderna.





På tal om lappen med Lagom, jag försöker exportera detta underbara ord i svenskan! Det behövs verkligen för stressade studenter och så här i miljötider, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Farmor

Kära Stinafina! Så väl att allt gick bra trots att du glömde din mobil. Vi bad för dig och tänkte på dig hela tiden tills vi fick reda på att du låg och sov i din säng på skolan. Puh! Det måste ha varit jobbigt för dig. Så väl att allt gick bra.

Vi fick ju inte träffa dig så mycket som vi velat på grund av farfars hjärtinfarkt. Han mår bra nu , men jag är fortfarande lite orolig. Det tar ett tag innan det släpper.Vi har fått mildare väder men inga plusgrader, som väl är. Snön har fått vara kvar och det är vi glada för.

Det är roligt att läsa om hur du har det. Det var fullständig solförmörkelse när jag var omkring 10 år. Vi sotade glas och tittade på solen och fick sot på näsan!

Hoppas att du får en bra termine. Kramar från farmor (och farfar).

2010-01-16 @ 22:21:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0