Eclipse

Jag satt utanför klassrummet i solen och gick igenom hindialfabetet inför lektionen. När min lärare kom förbi frågade jag om vi kunde vara ute idag men hon protesterar "Nej nej nej!" coh sa att jag borde gå in och inte sitta i solen - eftersom det var månförmörkelse. Så det var så jag fick reda på det. Enligt indisk tradition är det farligt att vara i solen när den genomgår förmörkelse.
Mån förmörkelsen var inte total, men solen var nästan till hälften skymd av månen som mest. Man kan absolut inte titta direkt på den, men genom dubbla lager fotofilm eller ett röntgenark ser man de som en uppochnervänd månskära på hmlien. Jag har sprungit runt på skolan i två timmar nu, glad som en barnunge, och tagit bilder.
Jag är helt trött i ögonen oc svettig av att stå i solen. Ljust omkring oss var lite dunkelt, som att stå i ett dammoln.
Nu måste jag springa ut och se det sista innan den försvinner helt.
Klicka för att förstora.






Kan ni se att det har ändrats, att den har vridit sig och månen är uppe till vänster nu?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0