Bomb i Pune

Jag var och shoppade i Pune, köpte grädde till Fettisdagen och var på väg hem. Vi stod och väntade på busshållplatsen. Aviv, från Israel, dök upp med sin pojkvän Kunga. Hon hyperventilerade nästan och var shockad. Hon och Kunga hade suttit mittemot ett populärt tillhåll för Pune's utlänningar när plötsligt bageriet, på andra sidan gatan, exploderade. De sprang.
När vi stod där gick telefonerna varma, "är alla okej?" Min rumskamrat ringde mig. Vad vi visste så var det en gasspis som hade exploderat med inga döda.
Nu har det kommit fram att det var en bomb med 7 kg sprängämne. En servitris har setts böja sig ned och försöka öppna ett paket precis innan explosionen. Nio döda, fyrtio skadade varav nio utlänningar.
Polisen kopplar det till bombdåden i Mumbai för ett år sedan. Vi är glada att alla på skolan forfarande lever.



Kommentarer
Postat av: Farmor

Kära Stinafina! Jag försöker igen. Jag tror inte att mitt brev kom iväg. Vi är så tacksamma över att du är välbehållen fastän du var i Pune när bombdådet hände. Vi ber om beskyd för dig varje dag. Hoppas, att du har en trevlig skyddsängel. (Ja, man får väl skoja lite om det även om jag är viss om att det finns ett beskydd!)

Just nu sitter Teo här och bygger lego, fast han springer ganska ofta ut i köket för att se hur klockan står, för farfar har visat honom hur den ska stå när pappa och Rufus kommer tillbaka. DÅ ska de åka till Åbybadet och sedan komma tillbaka och äta köttfärsröra och spagetti. Pappa och Rufus är på Avatar.

Vintern är härlig, men jag har ju varit sjuk sedan jul och inte kunnat gå ut. Till slut fick jag en remisss till infektionskliniken och där fick jag cortison utskrivet så nu är jag på bättringsvägen, men jag är väldigt trött.

Småfåglarna festar på alla fröer som farfar hänger i behållare i eken. Hoppas, att de kommer tillbaka i sommar och sjunger för oss.

Många,stora kramar från farmor.

2010-02-15 @ 14:23:26
Postat av: Anna

Hej Stina, otäckt med en bomb fyyy. Hoppas alla är ok & att du inte blev alltför rädd.



Väldigt gulligt inlägg från din farmor, jag önskar verkligen jag hade farmor kvar :(( Lucky you!



Kan du inte recensera UWC på gymnasium.se för de som funderar på att söka?



Daniel har recenserat UWC här, vore kul om du också tycker till.



Tack!



http://www.gymnasium.se/viewInstitute.aspx?preview=true&InstituteID=2906


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0