Vädret är ur led!

I min del av Indien har vi monsun, en regnperiod, två  månader över sommaren. Sedan faller inte en droppe på tio månader. Så gissa om jag var öfrvånad över att komma hem från Project Week och se tunga droppar falla. Och det har bara fortsatt. Inte ens under monsunen hade vi så här mycket regn på en gång. Klassrummen som är separata är som en ö omgiven av ankeldjupt vatten. Paraplyerna vänds ut och in av blåsten som böjer träden och knäcker grenar.
Så fick jag reda på vad det var: en cyklon. En cyklon är på väg mot Indiens västra kust! Den har fått namnet Phyan och slår till norr om Mumbai, mellan Gujarat och Norra Maharashtra imorgon torsdag. Mitt fönster skallrar av vinden. Alla idrotter har ställts in. Folk kryper ihop i sina rum. Äntligen känns det som en riktigt höst!
Här har det varit strålande sol, så jag trodde nästan att det fortfarande var augusti.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0