Foton!

På perrongen i Alingsås




Från tågfönstret




På Stockholmståget




På Arlanda




Pappa planerar sin resa




Flyget som tog oss till Istanbul




Gräslig interiör i turkos




Sveriges kust


(Wings stay on - Wings fall off)


Man får inte stå på flymotorn, okej?




Jag på Istanbulflyget




Mumbaiflyget




Städpatrullen latar sig efter uträttat arbete




Enda bilden från Mumbaiflyget (det var för mörkt)

Radion där låtarna gick om och om igen.
Samma musik gick runt runt på kanalerna


Jeepen som plockade upp oss




Chauffören som aldrig sa något




Mitt hörn (jag ska omdekorera, kanske t.o.m måla om)




Flygrutten (ungefärlig)

Ungefärlig


Hemmagjord ritning av mitt hus

Fin va? Klaga inte, den tog lite tid att göra!


Dörren till mitt rum (entren i ryggen)





Handfaten och toadörrarna ("badrummet")




Uteplatsen




Längs husväggen (mitt rum bakom mig, grannrummet längst bort till vänster)

Min dörr bakom mig, granndörren till vänster längst bort.


Kylskåpet (med nödmat när cafematen inte faller en i smaken)

... står utanför dörren. För nödmat när skolans inte faller en i smaken.
Titta det står 'United World'!


Exotiskt (Löven är stora även om det här inte är så stort)

Löven är gigantiska, det här är inte så stort faktiskt.
Vi har bananplantor och kakaoträd med!


Min utsikt (FANTASTISK!)

Fantastisk
Allt är grönt av monsunen!


Aloe Vera (Den är dubbelt så hög som mig!)

Varför är krämerna så dyra? Den här växten är dubbelt så stor som mig och växer vilt överallt!




Det var allt. Jag har suttit här i 1 timme och 20 min för er skull. Phew!

Kommentarer
Postat av: Farmor

Hej! Jag förstår att det tog tid med bilderna, men det var det värt. Fantastiskt! Så skönt att du är framme välbehållen. Nu hoppas vi att fortsättningen blir fin och att din mage skall tåla den indiska maten. Det är sen lördagskväll och i morgon skall vi åka till Halland med vår husgrupp för en start på terminen. Idag har det regnat och blååååst hela dagen. ja, regnet har tagit enstaka pauser. Mitt i allt pågår Finnkampen på Ullevi. Dom får plaska fram och springa i motvind. Inte så roligt. I morgon när vi kommit hem skall jag titta på din dagbok, b ilder och filmer en gång till. Du är alltid med oss. Kram från farmor.

2009-08-29 @ 22:50:37
Postat av: Malin & Magdalena

Yay! Great to see you have arrived and that it seems like you are settling in fine! We loooooved the pictures and your view looks pretty darn spectacular. It was also good to be reminded not to stand on the aeroplane engines (we always forget...).

Looking forward to seeing more of how you are getting on. Bye for now!

2009-08-30 @ 10:54:42
Postat av: Rasmus Pedersen

Det verkar vara trevligt där, bilderna uppskattas mycket!

2009-08-31 @ 16:13:58
Postat av: Annie

Underbart att vakna med den utsikten!! jag är lite avundsjuk :)

2009-09-01 @ 18:32:06
Postat av: Mamma Lillemor

Får vi se rumskamrater o många nationaliteter snart? Jättekul med foton!

2009-09-02 @ 22:49:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0