16 dagar kvar

Igår var jag hos OMI-hälsan i Alingsås för mina sista vaccinationer och hälsoundersökning... trodde jag.
Men icke. De hade glömt att ge mig TBC-vaccination i början av sommaren och ingen hade riktig koll på vad jag hade fått och inte. Såå... massa prat, mätte blodtryck, puls, kollade hjärta och lungor. Sedan fick jag vänta i väntrummet igen tills syster kom och gjorde blodprov. Det var faktiskt läskigt. Nålen var tjock. Nu har jag ett lustigt blåmärke i armvecket.
Sedan fick jag påfyllning av difterivaccin i ena armen och påfyllning av stelkramps vaccin i den andra. Jag som trodde jag skulle få mot japansk encifallit eller vad tusan det hette. Namnen snurrar runt i huvudet på mig.
Sedan fick jag drickvaccin mot kolera att ta med hem och tabletter mot... jagkommerinteihågvad. Och ett impregnerat myggnät.
Hela kalaset kostade 2350 kr.
Nä, oj då, pappa ringde och frågade: De hade räknat fel!
Så, nu ska jag dit igen på måndag för att göra ett test med antikroppar. Om jag får en stor röd fläck på armen behöver jag inte ta vaccinet mot TBC. Men om det inte syns något... så måste jag ta det, vilket innebär att jag kommer få ett sår på vänstra överarmen. Det kommer bli en skorpa, som kommer att bli varig som jag måste tvätta och inte får bada med (det kan ta två månader innan det läker ut. Yay.) och absolut inte låta nån annan få bakterier på sig. Då kan de få tuberkolos. Oh, joy.
Min skola har informerat mig om att de kommer att ta åtgärder mot svininfluensan förresten. De ska sätta upp hygienstationer, vad nu det innebär?

Kommentarer
Postat av: Rasmus

Kunde de inte ha gett dig en lufttät dräkt och gasmask istället?

2009-08-07 @ 00:14:26
Postat av: Sara

Jösses vad det var mycket att tänka på :O. Man tänker inte på hur mycket det faktiskt är fören man går igenom allting. Men det kommer nog bli super i slutänden hur det än blir med alla vaccinationer och sånt :D

2009-08-09 @ 13:32:54
URL: http://sextonvitsippor.blogg.se/
Postat av: Mamma Lillemor

Mitt livs första besök på en blogg. Den var fin och underrubriken var jättebra. Vill du att jag länkar hit från mig på facebook?

2009-08-14 @ 13:46:38
Postat av: Mamma Lillemor

Fin blogg och bra underrubrik!!!

Jag är nojjig för att du ska åka men jag tycker att det är bra att ge sig ut och att det är dags för just dig.

2009-08-14 @ 14:37:33

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0