Medical Centre - igen

Jahopp, så var man sjuk igen. Dålig tidpunkt också. Men det kommer det väl alltid att vara. Ont i magen, feber, svag, lite illamående. Jag har min utställning för Art imorgon och min English IOP (Individual Oral Presentation) på onsdag och jag har inte börjat på någon av dem. Skit också. Min IOP kommer att vara del av mitt slutgiltiga betyg i engelska. Skit också. Jag tar matte under ett år, vilket betyder att jag kommer ha mitt IB-prov om sisådär fem veckor och jag är långt ifrån förberedd.
Påsken är på väg, vi ska ha en liten påskbrunch med Christian Fellowship, äggskattjakt och en liten påskbön. Andraåringarna är stressade som tusan, de har sina mocks (låtsasprov innan de riktiga börjar) och förstaåringarna har sina End of Year Exams, som kommer att bestämma betyg som vi söker in på universitet med.
Jag önskar att det fanns lite mer folk på skolan som inte är så väldigt DUKTIGA.
Förlåt, behövde bara klaga av mig lite.

Kommentarer
Postat av: Tilda

Hejsan! Jag heter Tilda och jag är intresserad av att gå IB på gymnasiet. Jag läste om UWC för första gången idag faktiskt och det låter väldigt intressant. Jag har några frågor om det är okej? :)



Vet du om det var många som sökte om stipendium när du sökte?

Finns det nån mer från norden på din skola?

Är skolan väldigt svår?

Har du fått många nya vänner?

Vilka ämnen har du?

Gick du pre-IB på gymnasiet i Sverige innan du åkte?



Tack på förhand ;)

2010-03-30 @ 20:38:48
URL: http://talnervik.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hoppas du mår bättre igen gumman. Teo sa häromdan helt från ingenstans. Jag längtar efter Stina. Han sammanfattar vad vi andra tänker också. samtidigt är det så härligt att du är där.(För din skull)

Lite kul att skriva här! Glad påsk! Kram pappa

2010-03-31 @ 21:13:37
Postat av: Farmor

Lilla Stinafina! Jag har just skrivit en kommentar till dig som datorn slukade. Nu prövar jag igen. Hoppas, att du är bra nu. Var inte ängslig för proven. Vet du att det fiinns en bok som heter: "Ju mindrre du gör, dess mer får du gjort." Inte så dumt. Det är en psykoterapeut som har skrivit den. Vi var i Gräfsnäs på Annandagen. Vi åt gott och hade trevligt. Mattias med familj var där också. Tre små pojkar hade väldigt roligt. Sam önskade nog att det varit småbarnsfritt. Han drog sig värdigt undan till en mer ndanskymd plats. Idag är jag trött, trots att jag inte gjorde någonting förutom att köra bilen till Gräfsnäs. (farfar hade haft en gudstjänst). Det var vår första utflykt efter farfars hjärtinfarkt- och det gick så bra! Vi tänker på dig ofta, ofta och hoppas att du har det bra.

Kramar från farmor och farfar.

2010-04-06 @ 22:21:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0