Apan flyttar in

Redan nar vi kom hit (ursakta att jag inte har a, a och o. Jag skriver pa skolans dator.) blev vi varnade for att det under vinterhalvaret bodde en apa i wada tre. Han har blivit driven ivag fran sin flock och ar ganska aggressiv. Nu ar han har. Han bor pa taken och i tradet utanfor mitt hus. Han ar stor, ungefar en meter nar han halvsitter.
Sakerhetsvakterna varnar oss for att inte le, det ar provokativt. De smaller smallare overallt for att skramma bort honom. Jag hoppas verkligen det funkar.

Vi blir stoppade med information varje dag och jag langtar efter att fa dekorera mitt rum - jag ska mala om det!
Haller pa att valja amnen, men det kommer nog andras hit och dit en del, sa jag uppdaterar er om det senare.
Har mycket fritid och laser "New Moon" av Stephaie Meyer for att fordriva tiden. Engelskan flyter pa bra, men det ar irriterande nar man snubblar over sina egna ord nar man har for brattom.
Solen kommer fram mer varje dag medan den forsvinner for er stackare. Det ar underbart!
Idag sag jag en giftig tusenfoting, man ska vara riktigt forsiktig med dem. Den har var kanske 13 cm men de kan bli lite over tjugo. En gang vaknade en tjej med en i ansiktet. Brrr!
Japp, djuren ar overallt (biologisk mangfald) men jag har inte sett nagra ormar. Daremot en groda i toaletten dar den verkar trivas ganska bra.

Tangenterna sitter pa fel stallen, maste leta efter dem ibland!
Min dator ar alltsa sonder. Eller tja, den fungerar, men batteriet gar inte att ladda, den tar inte emot strom fran eluttaget. Det ar konsekvenserna av att jag satte i den och fick en elstot. Av datorn, inte kontakten. Datorn. Jag var skraj efter det, vagede inte pilla pa den pa nagra timmar.

Kommentarer
Postat av: Rasmus Pedersen

En apa som man inte får le mot, underbart! ;D

2009-09-01 @ 17:37:54
Postat av: Farmor

Hej Stina. Farfar här. Farmor tittar

på The mentalist. Jag har varit på POSK -samling. (kyrkopolitik). Förra rapporten var trevlig att läsa och se bilder och filmer från din plats på jorden just nu. Vi har dig med i tankar och böner varje dag.

Farmor här. Vad besvärligt att få krångel med datorn när pappa inte är i närheten! Hoppas, att det reder upp sig. Det är annars inte svårt för oss att läsa texten utan prickar och ringar. Vilken läskig apa. Man kan säga att det är annorlunda problem än de som du mötte i Alingsås. Jag är bättre i benet och har lagat middag idag. Det kändes inte så dumt faktiskt. Kram farmor.

2009-09-01 @ 22:04:02
Postat av: Mamma Lillemor

Hade du glömt adaptern till datorn eller vad i...?

2009-09-02 @ 22:46:01
Postat av: Brian Coughlan

Hej Stina!



Great to see you settling into your new environment, wildlife notwithstanding! I shall follow your progress with fascination:-)

2009-09-03 @ 19:28:01
Postat av: Carro Hagström

Å vad kul att hitta din blogg Stina. Nu kan vi ju följa hur du har det. Vi tänker ofta på dig och pratar om dig här hemma. Du är en så stark tjej! Kram Caroline

2009-09-05 @ 10:38:30
Postat av: Cattis

Hej Stina!

Härligt att få läsa hur du har det. Stället verkar trevligt och mysigt. Var rädd om dig. Kramar från Cattis

2009-09-06 @ 13:48:07
Postat av: Ann-louice Wallin

vad läskit med apan ja le inte mot apan så den vill bråka med dej jag tror att han skule nog vinna över dej vad tor du var rädd om dej

2009-10-18 @ 19:03:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0