Bilder!

 


Kommentarer
Postat av: Farmor

Stinafina! Vilka fina bilder! Men otäckt det där med skorpionen, ormarna och råttan det var inte roligt. Vad mycket du råkar ut för. Är du fullt återställd efter ditt äventyr i gropen?Tänker på dig varje dag och är stolt över dig. Kram från farmor.

2009-10-21 @ 23:14:38
Postat av: Farmor

Hej Stinafina!

Det har varit fel på min internetuppkoppling så jag har inte skrivit på länge. (Har svårt att se på farfars dator!)Hoppas, att du har det bra. Solen skiner förmodligen. Här är det regnigt som vanligt. Gräsmattan är rena sumpmarken. Temperaturen håller sig kring 3-4 grader+. Fåglarna har fullt upp att äta på de fryra fågelmatsautomater som farfar har hänt upp i eken, som han förresten har tuktat mycket hårt. Idag har vi haft besök av en fasan. den var så vacker! Den var här några gånger förra året också. Jag är ganska förbittrad på skator och kråkor som kommer för att äta även om de inte når så mycket, men de skrämmer bort småfåglarna. Duvor kommer också, men de håller sig på marken och äter upp det som ramlar ner.

Nu går jag utan alla slags hjälpmedel, men utomhus har jag för säkerhets skull stavarna eftersom min balans är dålig.

Farfar och jag har köpt något som kallas MBT skor. Uttydes Massai Barfoot Technology. Mycket bra för fötter, hållning m.m. Vi har litet roligt åt att farfar någon gång kallade dem för HBT skor!

Vi får se när vi skall fira Lillemor på hennes födelsedag. Rufus ville inte ha uppvaktning - men gärna present. Han sparar till något, eller kanske till flera saker.

Vi hade full rulle här veckan före Allahelgons dag. Elisabet var här med Esaias, Mira och Zackarias.Zacharias som fyller ett år 17/11 går redan och räcker ALLT. Vi fick möblera om för att få sitta någon gång utan att springa efter honom. De åkte hem på Alla Helgons dag på eftermiddagen, men den dagen var vi alla, farfar, jag och Elisabet med barn, barnvakter åt Benjamin och Jonatan från kl 9 - 17. På eftermiddagen skjutsade jag målqvistarna till centralen, lite tidigare än tåget gick, för Esaias ville gå på Nordstan. HJÄLP!! Det var smockat med folk och de hade byggt upp en beachvolleyplan mitt i Nordstan, där matcher pågick för fullt. Barnen fick stränga tillsägelser att hålla sig nära oss. Hade de kommit utom synhåll hade det varit svårt att hitta dom igen. Elisabet åkte med Intercity - alltså över Örebro - och skulle byta till buss i Enköping. Det var mörkt ute och ett par hade lovat hjälpa henne av med ungar vagn och väskor. När hon trodde att hon var i Enköping gick de av bara för att finna att de bara var i Västerås! Tåget var försenat. Men vid stationen stod buss 804 som de skulle åka med från Enköping så allt gick väl. Farfar och jag var fullständigt utslagna på söndagen, men vi var på gudstjänsten i Domkyrkan och fick sedan veta att den hade sänts i radion.

Vi tänker mycket på dig och ber om beskydd för dig varje dag och vi hoppas att du har det riktigt bra! Kramar från Farmor.

2009-11-11 @ 17:27:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0