Skolstart

Jag vet att det inte verkar riktigt klokt att jag inte skriver om min skolstart förren nu, men det är inte förren nu som min dator fungerar och datorsalen (som kallas IT-center) ligger på andra sidan campus vilket är alldeles för långt när man har så mycet saker att göra.
Jag har inte suttit vid facebook eller surfat runt på internet på 40 dagar.
Till skolstarten:
Vi fick våra scheman och jag fattade ingenting alls. Va? Jag måste nästan scanna det och se om ni är smarta nog att klura ut hur man använder det. Vid det här laget är jag såklart van vid det.
Så grejen är att vi inte har veckoschema. Vi har sju dagar. Det betyder inte att jag lektioner på helgen (men jag pluggar ändå), eller tja ibland, men inte så ofta. Vi har bara 5/7 av vårt schema varje vecka.
Min första skoldag var dag 4. Jag började med Visual Arts. Vi introducerades  till sketchbok, pennor och en lärare som har det lustiga namnet Nandu. Okej, jag visste att jag inte var bra på att rita, men det här tar priset, mina kluddar såg ut som en treårings jämfört med en del av mina klasskamraters.
Vilken utmärkt start på dagen. Sedan matte. Min familj vet att jag har problem med matte. Jag är inte direkt dålig på det, men jag tror att jag är det. Och när jag tror det sätter sig en spärr som får siffror na att flyta ihop.
Det var precis vad som hände. Sedan hade jag biologi. Det är jag bra på. Trodde jag. Ha! Hade jag inte gått NV och haft ett år med kemi hade jag inte fattat något alls. och vår lärare var väldigt intresserad av att analysera vad vetenskap är. Är det sanning? Eller en teori?
Och sedan hade jag mitt "double-block", vilket betyder att man har en lektion som är dubbelt så lång med en paus i mitten när alla går och äter mellanmål i Caf.
Gissa vad jag hade? Matte.
Allt som allt, jag kände för att gråta efter min första dag. Det var inte sista gången.
Min andra dag (men dag 5) var mycket bättre. Jag hade sovmorgon, sedan hade jag engelska vilket jag äger i och Phil - filosofi. Filosofi är väldigt intresseant. Jag kan ifrågasätta allt och inget är säkert.
Sedan hade jag en lååång rast för jag hade inte "double-block". Efter det hade jag matte och min dag var över klockan 12.50. Jag bytte matteklass från att göra motsvarande kurs A,B,C i ett år till att göra dem över två år. Sebare har jag bytt tilbaka IGEN, men det är en annan historia.Min
Onsdag, dag 7, kände jag mig... hängig. Jag ignorerade det tills jagh nästan somnade i This is India. Då gick jag till "skolsköterskan". Här har vi en doktor och två sköterksor och en sal där du bor när du blir sjuk. Jag bodde där i tre dagar, så min första skolvecka var över när det släppte ut mig igen.
HELG! Jag hängde i min wada, åt två påsar micropopcorn, Dukaan (studentshoppen) öppnade. Jag läste ut Twilightserien som jag började en vecka tidigare och på lördagen hade vi House dinner.
Det betyder att alla som bor i mitt hus träffas och lagar mat tillsammans, pratar och har det fruktansvärt mysigt på vår uteplats. Jag improviserade kanelbullar, fick använda en glasburk som kavel.
Vårat hus gillar att laga mat. Hela bordet dignade med rätter från Indien och väst.

Kommentarer
Postat av: Ann-louice Wallin

det värkar jobbit men det gräjar du nog galant stina men jag skule inte klara det jag var kas i skolan men jag har haft tufft hella min skolgång jag har läs& skivsvåreheter det kanse du ser & iblan få jag ta ett annat ord att skiva men iblan tyker jag inte det pasa men det få gå

2009-10-18 @ 18:23:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0