7 dagar kvar

Tack för alla kommentarer! Utan dem tror jag inte skulle skriva lika ofta alls.
Såklart jag kommer ihåg mina gamla klasskamrater Johan! Lycka till med starten i NV, det lär väl bli ytterligare ett ganska hektiskt år!

Idag har jag och pappa fixat med Skype och webbkameror. Jag har en till min dator och pappa köpte också en som intstallerad. Det gick jättebra och Teo tyckte det var kul att se mig på datorn. Det blev dock lite rundgång eftersom vi satt så nära varandra, innan jag flyttade mig till rummet bredvid gick det inte att höra vad man sa!
Nu kan vi se varandra trots de 350 mil som kommer at ligga emellan oss! Är inte internetåldern fantastisk?

Jag tänkte beskriva hur resan till skolan är planerad, vad som faktiskt händer går ju aldrig att förutse.
Måndagen den 24 augusti lämnar jag och pappa Alingsås. Vi kommer fram på kvällen och sover över hos Cattis (min faster) och hennes katter.
Dagen därpå tar vi oss till Arlanda. Planet lyfter 12.20 svensk tid. Hejdå Sverige!
Vi landar i Istanbul 15.45 svensk tid men klockan kommer att visa 16.45. Klockan 18.45 Istanbultid sitter vi förhoppningsvis på planet till Mumbai (Bombay).
Vi kommer till Indien klockan 03.35 i deras tid. För er här hemma landar jag 23.25 svensk tid. Hos er är det tisdag, för mig kommer det att vara onsdag. Om man tittar på Google Earth så ser man att vi flyger mot natten.
I Mumbai tar vi taxi till hotellet. Bara det ska tydligen vara ett äventyr som tar tre timmar eller mer. Vi somnar och vaknar samma dag som vi gick och la oss. Den dagen ägnar vi att åt att få tag i våra tågbiljetter.
På torsdagen, både för er och för mig tar vi tåget till Pune. Denna lilla stad finns med på vissa världskartor, inte alla (det är trots allt bara 4 miljoner invånare), och uttalas Poona.
Här blir vi antingen hämtade av skolans representatnter eller tar oss själva till skolan, som ligger 40 minuter utanför staden. Jag ska posta bilder så snart jag kan.

Antagligen kommer det hända en massa spännande saker och jag har med mig en liten anteckningbok som jag ska kludda ner allt roligt i för att dela med er.

Jag har ändrat datum för nedräknaren och namnen på blogginläggen eftersom jag hade missuppfattat avgångsdatum. Plötsligt är det bara sju dagar kvar!

Kommentarer
Postat av: Sara

Lurigt det där med dagarna till avgång :P Menmen ^^ Jag vet att jag har sagt det, men jag säger det igen: Jag ser verkligen fram emot att följa din blogg och allt spännande som händer! :D Och självklart massa bilder med^^

2009-08-17 @ 20:49:17
URL: http://sextonvitsippor.blogg.se/
Postat av: Anonym

Holy cow!! Vilken grej du håller på med Stina... All lycka till dej såklart!! Jag ska tänka på dej!! Kramar Malin

2009-08-19 @ 11:08:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0